hva er myopel?

myOpel tar eierskap av Opel et steg videre. myOpel gjør at du får bedre kontroll over eierskap, service, OpelConnect og tilbud fra Opel.
 

Hvem er myopel for?

MyOpel er for alle som eier eller kjører en Opel.
 

Er myOpel gratis?

Ja, myOpel er gratis.
 

Hvordan kan jeg ha nytte av myOpel?

Kjenner vi deg og din bil kan vi yte den beste servicen og tilpasse våre tilbud til deg. Det eneste du behøver å gjøre er å registrer deg selv og din bil i myOpel i profildelen av nettsiden. Husk også å velge forhandler du ønsker å være tilknyttet. Huk også av kontaktformen du ønsker vi skal bruke fo å nå deg på lettest mulig måte (Telefon, SMS, e-post etc). Huk gjerne av for alle.
 

Hvor kan jeg finne Opel tilbud?

Du finner tilbud på førstesiden etter at du har logget deg inn.
 

Hvor kan jeg få kjøpt en tilbudsvare fra opel?

Du kan benytte deg av våre tilbud hos alle Opel-forhandlere.

Hvorfor får jeg påminnelse om service?

Du slipper å huske når bilen skal på service. Har du lagt inn alle nødvendige data (reg.nummer og chassisnummer) på din bil har vi oversikt over når neste service inntreffer.
 

hvordan virker servicepåminnelsen?

Alt du må finne fram er bilens chasissnummer i bilens vognkort. Når du har lagt inn dette i myOpel kan vi beregne når neste service er nødvendig basert på registreringsdato. Husk at du må velge kontaktform i din profil for at vi skal kunne underrette deg om for eksempel serviceinnkalling, EU-kontroll osv.

HVOR OFTE MÅ BILEN MIN HA SERVICE?
Bilens serviceintervall varierer for hver enkelt bilmodell. Du finner mer informasjon om din bil i instruksjonsboken. Finner du ikke svar der kan du kontakte din valgt forhandler for mer informasjon.

 

HVa er online service forespørsel?

Du kan bruke online-serviceforespørsell for å bestille tid hos din valgte forhandler. Har du andre ønsker kan du legge inn fritekst med hva du ønsker at Opel-verkstedet skal se på. Valgt Opel-forhandler vil kontakte deg når du har sendt inn en serviceforespørsel.
 

Hvor kan jeg få tak i en instruksjonsbok for bilen?

Kontakt din Opel-forhandler, så bestiller de en for deg. Du kan også finne en utgave under Instruksjonsbok delen av myOpel-sidene.
 

Hvor kan jeg kjøpe deler og tilbehør til min bil?

Snakk med deler og tilbehørsavdelingen hos Opel-forhandleren. Er du ute etter tilbehør finner du en god oversikt på www.opel.no, originalt tilbehør.

Må jeg skrive inn all informasjon i min profil?

Ja takk, for at vi best skal kunne hjelpe deg og gi deg rett svar med en gang er det viktig at du fyller ut alle feltene.

Kan jeg legge inn flere biler?

Ja. Du kan ha fire biler knyttet til din myOpel profil. I "din virituelle garasje".  Viktig at du ber din Opel-forhandler om å verifisere dine biler neste gang du er innom forhandleren

Hvordan kan jeg endre mine data i myOpel?

Du kan lett endre dine data under min profil delen av myOpel.

HVorfor må jeg legge inn chassisnummer /VIN nummer?

VIN betyr Vehicle Identification Number og er bilens "person nummer". Det er nødvendig for at tilbud og forespørsler fra deg skal knyttes til rett bil og biltype. Du finner bilens chassisnummer i bilmappen og i vognkortet som ligger der. Du kan også se chassisnummeret i nedre venstre del av frontruten (utenifra) eller i venstre dørstolpe.

Kan jeg endre mine data på min bil?

Er bilens chassisnummer riktig lagt inn, vil vår database ha riktig informasjon på din bil og dette kan ikke endres fra din side.

HVORDAN KAN JEG VITE OM BILENS SOFTWARE ELLER KART MÅ OPPDATERES?

Hvis du ikke har oppdatert software eller kart tidligere kan det være på tide å gjøre det. Du må være innlogget på din myOpel-profil. Da kan du sjekke om det finnes oppdateringer til nettopp din bil
Kartoppdatering inneholde nye veier og adresser.

HVOR FINNER JEG INSTRUKSJONER OM OPPDATERING?

Avhengig av modell du har i din garasje vil myOpel ta deg videre til rett oppdatering. Du må ha innlagt en bil med chassisnummer i din garasje for at tjenesten skal fungere.

VIL EN KARTOPPDATERING BETY NYE TJENESTER I NAVIGASJONSSYSTEMET?

Enkelte kartoppdateringer inneholder nye tjenester eller funksjoner (avhegig av bilmodell). Dette vil variere avhengig av bilens kartsystem.
 




 

Jeg har ikke mottatt en aktiverings e-post fra myopel. hvordan kan jeg logge inn?

Vennligst sjekk i spamfilter/søppelpost. Generiske e-poster ender ofte opp i søppelfilteret, litt avhengig av din e-post serveres innstillinger. Ligger det ikke noen e-post i søppelfilteret kan du prøve å logge inn med din e-post og brukernavn du har laget deg. Da kan du også velge re-sending av aktiverings e-post til din e-post adresse.
 

Jeg har glemt passordet. Hva gjøre jeg da?

Klikk på "Glemt passord" på startsiden.
 

HVordan kan jeg slette min myOPel konto?

Du kan selvsagt slette din konto når som helt, selv om vi ikke ønsker at du skal gjøre det. Du kan slette informasjon i min profil delen eller du kan deaktivere din myOpel konto fullstendig. For å slette din konto, klikk på   Sletting av min myOpel konto knappen i min profil. Deaktivering av din myOpel konto vil ikke endre dine valg av kontaktformer. Ønsker du ingen kontakt med Opel må du først huke ut alle valgte kontaktformer før du sletter din myOpel konto.
Ved sletting av myOpel konto vil ikke myOpel appen eller hvis gjeldende, OpelConnect bli slettet. For å slette appene må du logge deg på de respektive appene og følge instruksjonene for sletting der.
For å slette all informasjon bes du også om å sende en e-post til denne e-post adressen: privacyrights-opel@mpsa.com.

 

Jeg hadde en tidligerer myopel profil, vil pålogging dit fortsatt virke?

Ja det skal det. Alle tidligere innlagte data har blitt overført til den nye myOpel siden. Etter innlogging blir du bedt om å opprette et nytt passord.
 

Hva skjer om jeg hadde registrert  en tidligere e-post adresse og ikke har tilgang til denne lenger?  En E-post adresse som i sin tid ble benyttet for å etablere min myOpel konto?

Får du logget deg på med din gamle e-post adresse og passord må du gå inn på min profil etter innlogging og endre din e-post adresse. Har du glemt din  gamle pålogging må du opprette en helt ny myOpel profil med ny e-post adresse og nytt brukernavn..

Er mine data sikret?

Ja, vi tar datasikkerhet på største alvor. For detaljert informasjon kan du lese mer under Personvern.
 

Hvor befinner mine data seg og hvor vil de bli lagret?

Dine data lagres trygt og sikkert. Les mer om dette under personvern.
 

Hva er opt-in eller aksept av kontaktform?

Din aksept av kontaktform setter oss i stand til å holde kontakte med deg på den måten du ønsker (e-post, telefon, SMS etc.).
 

HVordan kan jeg endre ønsket kontaktform?

Du kan når som helst endre ønsket kontaktform inne på min profil delen av sidene. Du kan enkelt å velge eller huke ut ønsket kontaktform.
 

Hvordan kan jeg endre detaljer om meg i min profil?

Gå til myProfil delen og du vil se alle deatljer du har lagt inn. Redigere informasjonen og klikk lagre etter at du har endret noe.

Hvordan kan jeg kontakte Opel?

Opel Automobile GmbH, Bahnhofsplatz, 65423 Rüsselsheim am Main
Kundeservice:
Tlf: +47 22 00 33 80
Mandag til fredag: 08:30 til 17:00

Email: nettjenester@bos.no

 

Hvor finner jeg nærmeste Opel-forhandler?

Hvis du ikke har valgt din foretrukne forhandler ber vi deg om at du gjør det først.På www.opel.no kan du også klikke på Finn forhandler og du kan søke videre på by eller sted.